Uczniowie naszej szkoły wybrali się na trzydniową wycieczkę do Budapesztu. Wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzenia pierwszej stolicy kraju – Esztergomu i jego monumentalnej bazyliki. Następnie zatrzymaliśmy się w miasteczku Szentendre, w którym odwiedziliśmy wytwórnię marcepanu.

Drugi dzień wypełniło poznawanie zabytków Budapesztu. Byliśmy na Wzgórzu Zamkowym, gdzie niemałą atrakcją była zmiana warty. Plac św. Trójcy, Baszta Rybacka, Kościół Macieja (świątynia koronacyjna władców Węgier) stanowiły kolejne punkty naszej wycieczki. Spacer ulicami miasta i mostami łączącymi Budę i Peszt zawiódł nas do Központi Vásárcsarnok czyli Wielkiej Hali Targowej – uważanej za najciekawszy europejski bazar. Po zakupach i posiłku udaliśmy się do Parlamentu – siedziby węgierskiego rządu, który zachwycił wszystkich swoją architekturą i przepychem wystroju. Zwieńczeniem dnia był nocny rejs Dunajem.

Trzeci dzień wycieczki  wypełniły: wizyta w Węgierskiej Operze Państwowej oraz w Bazylice św. Stefana. Degustowaliśmy ponadto specjały węgierskiej kuchni, do których należy słodki kürtőskalács oraz pikantny langosz. Nasz pobyt w naddunajskiej stolicy zakończyliśmy zdobyciem Wzgórza Gellerta i podziwianiem Pomnika Wolności oraz panoramy miasta.